Jakie koła będą najlepsze do roweru ostre koło/ Single Speed
Pierwszym podstawowym pytaniem Jest to jak chcemy użytkować nasz rower. Ma to bardzo wielki wpływ na to jakie powinniśmy wybrać koła . O jakiej specyfikacji i właściwościach. Musimy zadawać sobie podstawowe pytania ? czy najważniejsza jest dla nas waga kół czy wygląd ? Czy rower będziemy używać codziennie i czy mamy na tyle duży budżet że możemy sobie pozwolić na koła najlepsze jakościowo? Czy będziemy używać roweru jako ostre koło czy jak rower single speed?
Koła z rantem czy bez rantu hamulcowego?
Jeżeli zadecydujemy że rower będziemy używać jako fixie bez hamulców. To możemy użyć kół bez rantu. Zredukuje to dość znacznie wagę kół i nie będziemy posiadali części w rowerze która jest zbędna. Jeżeli wybierzemy opcje z rantem to warto pomyśleć by była anodyzowana by kolor na rancie hamulcowym/ szczególnie czarny nie schodził nam aż tak szybko.
Koła o wysokim czy o niskim stożku?
Najważniejsze w kołach torowych jest waga kół. To ona w głównej mierze jest w większości odpowiedzialna za dobre wyniki prędkościowe roweru. Jeżeli posiadamy dość niewielki budżet to sugerowałbym założyć obręcze o najniższym stożku jaki jest możliwy zredukuje to maksymalnie wagę kół a dzięki temu też osiągi. Możemy też zdecydować się na koła bardzo wysokim stożku aluminiowym, ale niestety takie koła będą miały aspekt tylko i wyłącznie wizualny. Inaczej będzie w przypadku kół karbonowych. Wysoki stożek pozwala lepiej rozbijać mijane powietrze i zwiększa aerodynamiczność takiego roweru w połączeniu z niską wagą . Tworzy to bardzo szybki zestaw jednak na koła o stożku karbonowym będziemy musieli wydać co najmniej parę tysięcy złotych.
Piasty kulkowe czy maszynowe ?
Oczywiście jeżeli pozwala nam na to budżet najlepiej było by wybrać piasty maszynowe. Są one o wiele bardziej płynne dzięki temu szybciej i efektywnie będziemy przyspieszać. Zmniejszymy opory toczenia takiego koła dlatego wolniej będziemy wytracali prędkość . A wiec same plusy . Kół też takie raczej będzie tylko niewiele droższe niż te z piastą kulkową. Piasty o łożyskach kulkowych to dobry wybór gdy chcemy złożyć rower typu low cost który ma tylko jeździć lub ma być złożony z samych tańszych komponentów by na wypadek jakby ktoś go ukradł nie było takiego roweru szkoda.
Jaka ilość szprych w kole?
Jeżeli w kołach podążamy jak najbardziej za zredukowaniem wagi kół. To pewnie nie jednemu z wam przyszedł pomysł do głowy by zredukować to wagę poprzez mniejsza liczbę szprych w kole. Jak najbardziej jest to naturalne dla rowerów z innego segmentu np. szosowego. Jednak przy rowerach torowych/ ostre koło oprócz jak najniższej wagi liczy się także odporność na rozcentrowanie obręczy koła. Szczególnie w tylnym kole przeciążenia przy hamowanie są ogromne. Dodatkowo nie oszukujmy się . Rowery takie są często „ katowane „ w warunkach miejskich i musza być odporne na bliskie spotkania z krawężnikami czy nierównym terenem miejskim pełnym nieprzewidzianych „ pułapek”. Zatem każdy mechanik wam powie że takie koła powinna być zaplatane co najmniej na 3 krzyże . Najlepsza opcją moim zdaniem są koła z ilością szprych 32.
Jakie koła torowe będą najlepsze?
Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od naszych preferencji technicznych czy wizualnych, naszego stylu jazdy czy terenu w którym będziemy z roweru korzystali. Wiec najlepiej przy wyborze kół kierować się powyższymi 4 wskazówkami. Jeżeli chciałbyś wybrać koła dla siebie zapraszamy do naszej zakładki Koła torowe znajdziesz tam szeroki wybór kół dla twojego Single Speeda.
Jeżeli pomogliśmy postaw nam kawę w ramach wdzięczności :