Promocje
Kierownica RITCHEY WCS VENTURE MAX 38,40,42,44,46cm 31,8 ALU
Kierownica RITCHEY WCS VENTURE MAX 38,40,42,44,46cm 31,8 ALU

538,02 zł

Cena regularna: 549,00 zł

szt.
kierownica torowa baranek czarna 25,4 torowa 420mm
kierownica torowa baranek czarna 25,4 torowa 420mm

101,87 zł

Cena regularna: 103,95 zł

szt.
Kierownica trekking ERGOTEC 25,4 mm 610 mm ERGO L
Kierownica trekking ERGOTEC 25,4 mm 610 mm ERGO L

137,98 zł

Cena regularna: 140,80 zł

szt.
Kierownica trekking srebrna 25,4 mm 600 mm HB-C03
Kierownica trekking srebrna 25,4 mm 600 mm HB-C03

100,54 zł

Cena regularna: 102,59 zł

szt.
Klamki hamulcowe dżwignie czasowe baranek
Klamki hamulcowe dżwignie czasowe baranek

116,62 zł

Cena regularna: 119,00 zł

szt.
Klamki hamulcowe Tektro czarne RX 4.1 bycze rogi
Klamki hamulcowe Tektro czarne RX 4.1 bycze rogi

222,03 zł

Cena regularna: 226,56 zł

szt.
Klamki hamulcowe V- brake XLC 22,2 Czarne BL-V05
Klamki hamulcowe V- brake XLC 22,2 Czarne BL-V05

110,58 zł

Cena regularna: 112,84 zł

szt.
Klamkomanetki campagnolo Veloce 10s. /2s srebrne
Klamkomanetki campagnolo Veloce 10s. /2s srebrne

665,42 zł

Cena regularna: 679,00 zł

szt.
Korba 36/26 Shimano Deore M5100-2 175 mm
Korba 36/26 Shimano Deore M5100-2 175 mm

438,26 zł

Cena regularna: 447,20 zł

szt.
Korba 42/34/24 Shimano Tourney FC-TY 501 S 175 mm
Korba 42/34/24 Shimano Tourney FC-TY 501 S 175 mm

179,21 zł

Cena regularna: 182,87 zł

szt.
Korba 46/30 Shimano Tourney FC-TY 501 175 mm CG
Korba 46/30 Shimano Tourney FC-TY 501 175 mm CG

173,94 zł

Cena regularna: 177,49 zł

szt.
Korba BLB pista ostre koło torowa 46t czarna
Korba BLB pista ostre koło torowa 46t czarna

379,26 zł

Cena regularna: 387,00 zł

szt.
Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Czy retro szosówka może stać się rowerem typu gravel? 0
Czy retro szosówka może stać się rowerem typu gravel?

Nie oczekujcie jednoznacznej odpowiedzi. Są to dwa odmienne typy rowerów, ale jeden z nich może nabyć cechy drugiego. I tak stało się z tym razem.
W pracowni Baluma długo się zastanawialiśmy jak przerobić rower retro szosowy by nabrał cechy roweru gravel’ovego tzn.:
- by był bardziej wygodny
- by był bardziej pakowny


I w ostatecznym rozrachunku udało nam spełnić te kryteria. Zacznijmy od wygody:
W rowerze zastosowaliśmy siodełko Brooks b17 ze skóry (podobno najwygodniejsze siodełko na długie wyprawy ever). Gdy siodełko z naturalnej skóry dostosuje się do naszej budowy ciała (konkretnie kości) to jesteśmy w domu. Już nigdy nie zamienimy tego siodełka na żadne inne.
Jednocześnie zamontowaliśmy gripy ze skóry Brooks slender – druga część naszego ciała (zaraz po tyłku), która styka się z rowerem jest: dłoń. Warto by stykała się z naturalnym materiałem czyli nie gumą, a najprawdziwszą skórą.
Dodatkowo zamontowaliśmy kierownice typu jaskółka oraz krótki i wysoki mostek. Przy problemach z kręgosłupem (zwykle z odcinkiem lędźwiowym) i mniej wyczynowej jeździe pochylona pozycja przy kierownicy może okazać się utrapieniem a nie pomocą lub jak ktoś woli: gwoździem do trumny. W naszym rowerze postawiliśmy na jak najbardziej wyprostowaną pozycję przy pedałowania by jak najbardziej odciążyć kręgosłup.


Zamontowaliśmy maksymalnie duże opony jakie tylko można zmieścić w tej ramie z błotnikami, a więc 700 x 35 c. Sprawia to, że opona będzie miała więcej powierzchni styku czyli będzie lepiej amortyzowała i pokonywała nierówności.
Pakowność:
Tutaj rozważania trwały długo. Po co retro szosówce dużo miejsca do pakowania i różne rodzaje bagażników, typu koszyk przedni i sakwa. No właśnie po to, że w zżyciu przewozimy różnego rodzaju produkty. Dajmy za przykład, że na lokalnym bazarku kupiliśmy wyroby typu jajka, ser (no ok: i piwo).


Jajka najlepiej było by zapakować w przedni koszyk by mieć je cały czas ‘na oku’. Za to piwo z powodu szklanej butelki nie nadaje się do przewozu w przednim metalowym koszyku wiec poszłoby do sakwy.

Co ważne: zaznaczamy, że retro szosówka w tym projekcie nie miała przypominać gravela. Jest to bardziej rower do miejskich zadań specjalnych: przewieźć zakupy, pojechać do lasu na grzyby czy na plaże (taak - w Augustowie wszystko możliwe) jednocześnie mając styl i klasę roweru retro nie tracąc przy tym funkcjonalności. Sytuacja win-win.
Myslę, że zadanie by jak najbardziej retro szosówka stała się użytkowa spełniliśmy w 100 procentach. Może to nie będzie rower typu gravel, gdzie żaden teren mu nie straszny ale na pewno będzie to jego miejska odmiana, która przyda się nam w codziennym życiu nie tracąc przy tym na retro wyglądzie.

 

Autor: Łukasz Szczęsny

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl