Suport
innymi słowy serce roweru. Jest to część odpowiadająca całemu mechanizmowi napędowemu, bez którego nie byłoby możliwości napędzania poprzez własną energię koła rowerowego poprzez komponenty które tę energię przeniosą takie jak korba, łańcuch i kaseta lub wolnobieg
Montaż suportu jest stosunkowo nie łatwą czynnością. By zrobić to precyzyjnie i profesjonalnie potrzebne nam będą dostosowane do tego zadania specjalistyczne narzędzia oraz smar, głównie grafitowy zapobiegający zapieczeniu się części.
Przeznaczone do instalacji komponentu mufy suportu, znajdują się na początku rury podsiodłowej w tzw mufie suportowej, łącząc ze sobą również korbę rowerową, dzięki czemu oba elementy ze sobą współgrają tworząc jedną część napędową.
Ważną informacją jest, iż w produkcji suportów wykorzystuje się kilka rodzajów gwintów. Powszechnie używany gwint BSA (angielski), kolejno gwint starego typu (włoski) oraz nowoczesne zastosowania typu PRESS FIT.
Warto jest również wspomnieć o rodzajach mocowań w korbach rowerowych dzięki czemu ułatwi to nam dobranie odpowiednich komponentów i zdołamy uniknąć dodatkowych kosztów.
Suporty octalink zostały skonstruowane oraz opatentowane przez firmę Shimano. Trzon mocowania jest okrągły, na którym umiejscowiono osiem wypustek umożliwiających montaż korb przystosowanych do tego typu zaczepu.
Drugim sposobem instalacji korby do systemu napędowego suportu jest typ kwadrat odpowiadający również korbie, która także jest wyposażona w ten sam system.
Ostatnim typem suportu jest suport z łożyskami zewnętrznymi do korb zintegrowanych. W przypadku korb na kwadrat mają one wbudowaną już oś, natomiast korby zintegrowane swoją oś posiadają zespolone z korbą. Dlatego suporty tego typu charakteryzują się typowym otworem oraz łożyskami przystosowanymi do wsunięcia osi korby, w rezultacie stałym ich połączeniem.
Głównymi materiały do produkcji komponentów jest aluminium, stal oraz tworzywa sztuczne.