Torowe  Korby Szosowe

Korby MTB  Korby Nexus

Korby Ostre Koło/Szosowe/ Nexus

Korba 40/30/22 Shimano Altus FC-MT2103 175 mm

Korba 40/30/22 Shimano Altus FC-MT2103 175 mm
Korba 40/30/22 Shimano Altus FC-MT2103 175 mm

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

231,23 zł

szt.

Korba 46 ostre koło torowa srebrna

Korba 46 ostre koło torowa srebrna
Korba 46 ostre koło torowa srebrna

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

305,50 zł

szt.

Korba BLB pista ostre koło torowa 46t czarna

Korba BLB pista ostre koło torowa 46t czarna
Korba BLB pista ostre koło torowa 46t czarna

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

387,00 zł

szt.

Korba BLB super pista ostre koło torowa srebrna 48

Korba BLB super pista ostre koło torowa  srebrna 48
Korba BLB super pista ostre koło torowa srebrna 48

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 5 Dni

Cena:

525,00 zł

szt.

Korba BLB super pista ostre koło torowa 46 czarna

Korba BLB super pista ostre koło torowa 46 czarna
Korba BLB super pista ostre koło torowa 46 czarna

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 5 Dni

Cena:

525,00 zł

szt.

Korba jednorzędowa z osłoną srebrna 44 170 mm 44T

Korba jednorzędowa z osłoną srebrna 44 170 mm 44T
Korba jednorzędowa z osłoną srebrna 44 170 mm 44T

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

256,47 zł

szt.

Korba Miche pistard 2.0 zintegrowana torowa 48 165

Korba Miche pistard 2.0 zintegrowana torowa 48 165
Korba Miche pistard 2.0 zintegrowana torowa 48 165

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

1 264,34 zł

szt.

Korba Miche pistard 2.0 zintegrowana torowa 54 165

Korba Miche pistard 2.0 zintegrowana torowa 54 165
Korba Miche pistard 2.0 zintegrowana torowa 54 165

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

1 257,42 zł

szt.

Korba ostre koło torowa srebrna 46 165 mm 46T

Korba ostre koło torowa srebrna 46 165 mm 46T
Korba ostre koło torowa srebrna 46 165 mm 46T

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

225,22 zł

szt.

Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Czarna 46

Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Czarna 46
Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Czarna 46

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

439,00 zł

szt.

Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Srebrna 46

Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Srebrna 46
Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Srebrna 46

Dostępność: tymczasowo niedostępny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

439,00 zł

szt.

Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Srebrna 48

Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Srebrna 48
Korba ostre koło torowa SUGINO PISTA Srebrna 48

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

439,00 zł

szt.

Korba Sugino pista ostre koło torowa 44 czarna

Korba Sugino pista ostre koło torowa  44 czarna
Korba Sugino pista ostre koło torowa 44 czarna

Dostępność: tymczasowo niedostępny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

439,00 zł

szt.

Korba Sugino pista ostre koło torowa 44 srebrna

Korba Sugino pista ostre koło torowa 44 srebrna
Korba Sugino pista ostre koło torowa 44 srebrna

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

439,00 zł

szt.

Korba szosowa 50/34 retro dwurzędowa srebrna

Korba szosowa 50/34 retro dwurzędowa srebrna
Korba szosowa 50/34 retro dwurzędowa srebrna

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

199,00 zł

szt.

Korba szosowa 52/42 retro dwurzędowa srebrna

Korba szosowa 52/42 retro dwurzędowa srebrna
Korba szosowa 52/42 retro dwurzędowa srebrna

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

199,00 zł

szt.

Korba szosowa retro 1 rz jednorzedowa czarna 44

Korba szosowa retro 1 rz jednorzedowa czarna 44
Korba szosowa retro 1 rz jednorzedowa czarna 44

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,00 zł

szt.

Korba szosowa retro 1 rz jednorzedowa czarna 46

Korba szosowa retro 1 rz jednorzedowa czarna 46
Korba szosowa retro 1 rz jednorzedowa czarna 46

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,00 zł

szt.

Korby torowa to bardzo ważny element roweru. To ta część przekazuje napęd poprzez łańcuch. Szczególnie w napędach torowych ważne by ta część roweru była bardzo wytrzymała. Ponieważ oprócz funkcji napędowej pełni także funkcję hamującą ponieważ łańcuch w takich rowerach jest na sztywnie połączony z tylną zębatką. I zwolnienie obrotu korby powoduje jednocześnie spowolnienie tylnego koła i hamowanie. W tym momencie łańcuch generuje na korbę ogromne przeciążenia . Dlatego musi być naprawdę solidnie zbudowana.

Korby mają system mocowań blatów 5 śrubowy. Najlepsze korby torowe posiadają średnicę mocowania blatów 144 BCD. Ten standard jest najlepszy i pozwala zakupić dowolne Blaty nawet do 55 zębów . Mniej popularnym standardem jest 130 BCD choć równie dość często stosowanym. Spotykany jest on zazwyczaj w korbach nie używanych stricte na zawodach torowych ale równie bardzo dobrych. Można też spotkać korby ze standardem 110 BCD lub 135 BCD ale znalezienie zamiennego blatu do takiej korby będzie graniczyło z cudem. Więc w zasadzie zakup korby z takim standardem jest ekonomicznie nie opłacalny.

Optymalna długość ramienia korby torowej to 165 mm ale standard 170 mm nie powinien być zbyt problematyczny pod warunkiem że mamy technikę jazdy która nie zbyt mocno pochyla się na zakrętach.

Standardem mocowania takiej korby do suportu jest połączenie na tzw kwadrat. Oprócz korb torowych ze zintegrowaną osią. Nie ma co się obawiać że jest to starodawne mocowanie ponieważ bez problemu dobierzemy suporty np marki Tange . Które są niezwykle wytrzymałe i wydajne.

Jako że korba stanowi bardzo ważny element takiego roweru nie warto na niej oszczędzać.

 

 

Rodzaje korb rowerowych

Wyróżniamy kilka różnych rodzajów korb rowerowych ze względu na ich zastosowanie. Miedzy innymi są to korby jednorzędowe, w których skład wchodzą korby torowe, miejskie typu NEXUS, jednorzędowe do rowerów typu Downhill czy jednorzędowe do BMX’ów. Wszystkie z nich charakteryzują się jednym blatem, aczkolwiek nie do końca rozmiarem. Występują one w różnych wielkościach, a dokładniej różnią się ilością zębów. Każda z tych korb wyróżnia się rozmiarem tylko i wyłącznie dlatego, iż chodzi zazwyczaj o styl jazdy, przeznaczenie i nasze osobiste preferencje w przełożeniach. Korby dwurzędowe wykonane z dwóch blatów różniących się od siebie rozmiarem wykorzystuje się w rowerach szosowych czy w rowerach typu Gravel. W tych obu przypadkach kładzie się duży nacisk na większą ilość przełożeń, co pozwala nam otrzymywać lepsze osiągi. Historycznym już układem wykorzystywanym w korbach jest system trzyrzędowy. Te zastosowania miały miejsce w prawie każdym typie roweru, jednak nie do końca się to sprawdzało. Towarzyszyła temu duża masa i dodatkowe ciężkie mocowania przedniej przerzutki.

Czy korby rowerowe można przerabiać ?

W większości korb bardzo dobrym zastosowaniem jest możliwość wymiany samego blatu bez konieczności zmiany całego ramienia korby, ale warto zwracać uwagę na rozmiar w jakim standardzie BCD jest korba, co ułatwi nam dobór komponentu. Jeśli jesteśmy w tym punkcie, warto pamiętać, że nie tylko możemy oddzielnie wymieniać blaty, ale także oba ramiona korby w zależności od zastosowania czy bikefittingu zawodnika użytkującego. Wtedy natomiast jesteśmy w stanie dostosować materiał do własnych preferencji. Systemy mocowania korb do suportów są opisane w zakładce ‘’Suporty” i w tym przypadku nic się nie zmienia, dalej występuje system na kwadrat, octalink oraz zintegrowane.

do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl