Opcje przeglądania
Cena
  • od
    do

STERY RITCHEY Comp LOGIC 1 1/8 maszynowe

STERY RITCHEY Comp LOGIC 1 1/8 maszynowe
STERY RITCHEY Comp LOGIC 1 1/8 maszynowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

186,73 zł

szt.

STERY RITCHEY WCS LOGIC 1 1/8 maszynowe ostre koło torowe

STERY RITCHEY WCS LOGIC 1 1/8 maszynowe ostre koło torowe
STERY RITCHEY WCS LOGIC 1 1/8 maszynowe ostre koło torowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 7 dni

Cena:

303,00 zł

szt.

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A03 maszynowe

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A03 maszynowe
STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A03 maszynowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

286,74 zł

szt.

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A04 kulkowe

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A04 kulkowe
STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A04 kulkowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

138,98 zł

szt.

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A05 maszynowe

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A05 maszynowe
STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A05 maszynowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

284,24 zł

szt.

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A08 maszynowe

STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A08 maszynowe
STERY XLC Ahead 1 1/8 czarne HS-A08 maszynowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

285,36 zł

szt.

STERY XLC Ahead 1 1/8 srebrne HS-A08 maszynowe

STERY XLC Ahead 1 1/8 srebrne HS-A08 maszynowe
STERY XLC Ahead 1 1/8 srebrne HS-A08 maszynowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

285,36 zł

szt.

STERY XLC EVO Ahead 1 1/8 czarne HS-A11 maszynowe

STERY XLC EVO Ahead 1 1/8 czarne HS-A11 maszynowe
STERY XLC EVO Ahead 1 1/8 czarne HS-A11 maszynowe

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 3 dni

Cena:

231,90 zł

szt.

Dzisiaj Pobawimy się trochę warsztatowo A więc zamontujemy sobie stery jednocalowe

Budując jakiś retro projekt na pewno spotkacie się z tymi rodzajami sterów ( 1 calowych) a w polskim Internecie No nie znalazłem jakiegoś filmiku, czy jakiejś dobrej informacji jak te stery zamontować więc chciałbym jak najbardziej wam w tym pomóc.

Jeśli parę razy montowałeś stery nie jest to zbytnio skomplikowana sprawa aczkolwiek gdy nie masz odpowiednich narzędzi, No ta ranga trudności idzie w górę i bardzo bardzo ciężko takie stery zamontować

Więc w tym Blogu spróbuję wam pokazać też jak domowymi sposobami takie stery zamontować ale jeśli to będzie przekraczało Wasze umiejętności lub nie będziecie mieli odpowiednich narzędzi informacyjnie fajnie żebyście wiedzieli jak takie stery są zbudowane i co po kolei się po prostu w nich montuje

Dzisiaj założymy sobie na ramę stery marki Ritchey jednocalowe czarne i chciałbym wam opowiedzieć po kolei ,Jak się nazywają poszczególne części i jak są założone w ramie abyście wiedzieli nawet jak wam wypadnie z ręki, pomylicie kolejność abyście wiedzieli co z czym się je i jak to wszystko złożyć

Jako pierwsze na widelec zakłada się dolną bieżnie steru, Ona odpowiada za płynne poruszanie się łożysk w dolnej misce dalej idziemy: jest to uszczelka, tutaj mamy łożyska kulkowe i dolna bieżnia steru i tutaj się może zatrzymamy: Jak rozpoznać dolną bieżnie steru? bieżnia steru zawsze jest jest trochę wyższa a Górna bieżnia steru zawsze jest niższa więc jeśli wam się pomyli tutaj taki life-hack: jak łatwo rozpoznać która bieżnia jest Górna, która Dolna po prostu po wielkości. Dalej mamy łożysko kulkowe, górną nakręteczkę, tutaj taki pierścień potrzebny do kontrowania, no i śruba kontrująca

Pierwszym elementem do montażu jest to dolna bieżnia steru i tutaj mam takie uwagi, że nie próbujcie tego po prostu wbijać na siłę bo po prostu taka bieżnia steru może się wam połamać, zniszczyć, ona ma te łożyska płynnie przemieszczać, więc wbijając też nie możecie zbytnio jej tutaj sponiewierać. Jeśli nie chciałoby Wam takie bieżnia się wbić warto zeszlifować tutaj te miejsce, oczywiście nie zbyt mocno bo wtedy nam luźniutko to wejdzie będzie sobie jeździło w lewo i w prawo, więc tutaj trzeba po prostu wyczucia metodą prób i błędów jeśli się ma już doświadczenie no to wiadomo że to się robi z zamkniętymi oczami, wie kiedy odpuścić ale po prostu trzeba by było zeszlifować to i przy nabijaniu właśnie by to nam zatem pierwszym drugim trzecim razem byśmy czuli że ta bieżnia nam się wbija, jeśli się nie wbija to znaczy że po prostu tutaj jest trochę za dużo tego materiału i najlepiej takie rzeczy wykonać pilniczkiem

Więc tak do nabicia sterów potrzebne będą nam trzy narzędzia: A więc tak tutaj taka plastikowa podkładeczka, którą nałożymy tutaj na ramionach widelca, po prostu chodzi o to by nie skrzywdzić ramion i mocowania kół by po prostu przy wbijaniu ten widelec nie miał kontaktu z ziemią tylko opierał się na takiej plastikowej podkładce. No można to w jakiś sposób jeśli nie mamy takiej podkładeczki zastąpić to czymś ,No jeśli nie mamy takiego czegoś No można zrobić jakąś chałupniczą metodą z kawałka kija owiniętego nie wiem -szmatką? da się w jaki sposób zrobić takie zabezpieczenie by przy Widać przy nabijaniu takiego widelca nie uszkodzić

Jako drugie narzędzie Potrzebny nam nabijak sterów, jak widzicie jest to prosta rurka, która jest zakończona tutaj miejscem gdzie bijemy młotkiem, można to łatwo zastąpić jakąś rurką przez siebie skonstruowaną, myślę że nic trudnego zrobić narzędzie takiej takie narzędzie

Trzecie to wiadomo młotek, tutaj trzeba używać młotka normalnego stalowego jeśli byśmy użyli gumowy No to trochę Mijamy się z celem bo nie będziemy przekazywali zbytnio dobrze energii do nabicia takiej dolnej bieżni a tutaj trzeba użyć precyzyjnej i dość mocnej siły

Gdy mamy już nabitą dolną bieżnię przystępujemy do nabijania misek steru górnej i dolnej, przed montażem warto nasmarować to jakimś smarem by po prostu te miski lżej nam weszły bez żadnego oporu, Niektórzy próbują takie stare nabić młotkiem, da radę tylko trzeba było skonstruować taką sobie przejścióweczkę tak jak tu, by po prostu przy nabijaniu nie wbijać to za krawędzie miski ponieważ w większości teraz przypadków te miski są aluminiowe no i po prostu uderzenie młotkiem sprawia, że się po prostu zegną nam łożyska kulkowe nie wejdą. Tak więc jeśli macie już to wbijać młotkiem Zróbcie sobie jakąś taką przejścióweczkę by nie uszkodzić misek.

Stery zostały już sprasowane, następną czynnością jest to smarowanie smarem łożyskowych misek bieżni i łożysk kulkowych tutaj też można to nakręteczkę od wewnątrz nasmarować by wszędzie był poślizg

Dobra jakby wszystko zostało nasmarowane, przystępujemy do nakładania takich łożysk, zasada jest taka, że łożyska zawsze nakładamy kulkami w stronę ramy jeśli mamy takie miski tego typu to zawsze kulka w stronę ramy Czyli jak od dołu to łożysko idzie Tak jeśli chodzi o miskę górną łożysko wchodzi tak i wtedy dzięki temu one mogą się obracać i przy skręcaniu po prostu się nam nie sprasują, się nie zniszczą Bo jeśli założymy je odwrotnie to w momencie, gdy będziemy je dokręcali te kuleczki nam się po prostu zegną i łożysko takie kulkowe będzie do wyrzucenia

Nakręteczka, i ta nakręteczka powinna się dość łatwo wkręcać, powinno się rączką nawet uda ci się to wkręcić, jeśli będzie z tym problem to powinno się nagwintować taką rurę gwintownikiem specjalnym, który też jest bardzo drogi, ale w większości przypadków to się skręca. Jeśli by się trudnością skręcało można to starą, jakąś taką od starych sterów spróbować na siłę to wkręcić, by nowszy ster mógł (ta górna nakrętka łatwo się wkręcała),Albo po prostu iść to przegwintować do serwisu rowerowego

Dobra i to wkręcone następnie tak: nakładamy podkładeczkę aczkolwiek stery zawsze są zbudowane w taki sposób ,ta rura jest przycięta dość równo i gwintowana,często może być trochę za wysoka. Gdy jest trochę za wysoka trzeba dać podkładki dystansowe, taką tutaj też z wyżłobieniem - są to nakładki takie kontrujące. Trochę więcej i trochę grubiej by po prostu uzupełnić to miejsce. Ewentualnie można to przyciąć aczkolwiek Jest to dość skomplikowana metoda. Trzeba mieć wprawą rękę, dobrego fleksa więc lepiej tutaj położyć podkładki dystansowe

Gdy już wszystko mamy zmontowane trzeba skasować luzy na sterach. Powinno się to robić w zasadzie, gdy już rower jest na kołach, ogólnie sprawdza się to w taki sposób, ze jedną ręką trzyma się ramę, z drugiej strony trzyma się widelec i ruchami w przód w tył sprawdza się czy tutaj ta górna nakrętka jest odpowiednio dokręcona, a ona nie powinna być Ani za mocno Ani za luźno i stery powinny się płynnie obracać w lewą i w prawą stronę. Nie powinno tu być żadnych zgrzytów, żadnych luzów.

Tutaj zdaje się, że to wszystko chodzi poprawnie, więc przystępujemy wtedy do ostatecznego mocowania Potrzebny jest nam klucz, dwa klucze numer 32, jednym kluczem przytrzymujemy tę miskę by została ona na swoim miejscu a drugim kluczem 32 i tutaj - Uwaga - powinien być taki bardziej klucz takiego typu: szerszy by po prostu nie uszkodzić głównej nakrętki, bo Jeśli użyjemy taki klucz będzie on niszczył nam dość szeroką nakrętkę, Więc używajcie takich szerszych i trzymając jedną ręką tutaj tą górną nakrętkę, drugą dokręcając

Podsumowując jak sami widzieliście montaż sterów to nie jest zbyt skomplikowana sprawa jednakże, gdy robisz to pierwszy raz, warto zainwestować w po prostu w mechanika rowerowego bo łatwo cokolwiek uszkodzić: czy to są miski czy jest bieżnia sterów już nie mówię o takim czymś, że może coś ci się omsknąć i po prostu możesz zniszczyć ramę lub zniszczyć widelec a wtedy koszty idą w paręset złotych tak Więc na początku popróbuj, popatrz, pooglądaj filmiki jak to się po prostu skręca Pierwsze stery sobie zamontuj na jakiejś sobie starej ramie ćwiczebnej a jeśli już się wprawisz jak najbardziej nie jest to aż tak skomplikowana sprawa byś nie mógł zrobić tego samodzielnie i samodzielnie skonstruowanymi narzędziami by nie wydawać zbyt dużo kasy.

do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl