Promocje
Zapięcie Łańcuch rowerowy rowerowa Niebieska
Zapięcie Łańcuch rowerowy rowerowa Niebieska

87,22 zł

Cena regularna: 89,00 zł

szt.
Zębatka torowa BLB Track Czarna 12 T
Zębatka torowa BLB Track Czarna 12 T

139,84 zł

Cena regularna: 142,69 zł

szt.
Zębatka torowa BLB Track Srebrna 23 T
Zębatka torowa BLB Track Srebrna 23 T

161,40 zł

Cena regularna: 164,69 zł

szt.
Zestaw kół piasta typu torpedo białe Santafixie 30 mm
Zestaw kół piasta typu torpedo białe Santafixie 30 mm

829,08 zł

Cena regularna: 846,00 zł

szt.
Zestaw kół torowych ostre koło czarnych Santafixie 30 mm Brąz opony
Zestaw kół torowych ostre koło czarnych Santafixie 30 mm Brąz opony

829,08 zł

Cena regularna: 846,00 zł

szt.
Łańcuch 9 rzędowy Wippermann Connex 908
Łańcuch 9 rzędowy Wippermann Connex 908

221,42 zł

Cena regularna: 225,94 zł

szt.
Łańcuch miche 10 rzędowy srebrny
Łańcuch miche 10 rzędowy srebrny

175,42 zł

Cena regularna: 179,00 zł

szt.
Bagażnik rowerowy tylny Pletscher Inova 26-28
Bagażnik rowerowy tylny Pletscher Inova 26-28

344,53 zł

Cena regularna: 351,56 zł

szt.
Bagażnik rowerowy tylny Racktime Eco 2.0 26
Bagażnik rowerowy tylny Racktime Eco 2.0 26

231,24 zł

Cena regularna: 235,96 zł

szt.
Bagażnik rowerowy tylny Racktime Shine Evo 28
Bagażnik rowerowy tylny Racktime Shine Evo 28

545,28 zł

Cena regularna: 556,41 zł

szt.
Bagażnik rowerowy tylny XLC RP-R10 26-29 czarny
Bagażnik rowerowy tylny XLC RP-R10 26-29 czarny

251,47 zł

Cena regularna: 256,60 zł

szt.
bagaznik sakwowy rowerowy 28 cali rower srebrny
bagaznik sakwowy rowerowy 28 cali rower srebrny

126,42 zł

Cena regularna: 129,00 zł

szt.
Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Czym różni się rower Gravel od innych rowerów? 0
Czym różni się rower Gravel od innych rowerów?

Czym różni się gravel od innych rowerów?

Wiele osób zarzuca rowerowi typu gravel że jest jedynie przerośniętą szosówką i wymysłem marketingowym taki by sprzedać taki sam produkt ( rower szosowy) ale pod inną nazwą. W rzeczywistości tak nie jest. Rower szutrowy jak go zwą został poddany wielu przeróbkom tak by o wiele lepiej sprawdzał się w terenie niż zwykła szosówka jednocześnie zbytnio nie tracąc swoich właściwości jezdnych do jazdy po asfalcie.

Poniżej wypunktowujemy wam najważniejsze modyfikacje które zostały dokonane w rowerze Gravelowym:

Niżej położona mufa suportu

Niżej położona mufa suportowa sprawia że rower rower typu gravel jest bardziej stabilny na bezdrożach, a więc jest o wiele stabilniejszy w terenie niż rower szosowy, rower dzięki temu ulepszeniu jest mniej podatny na wywrotki w trudnym terenie oraz o wiele wygodniejszy w prowadzeniu w ciężkim terenie

Wyżej położona główka sterowa

Rower typu gravel ma o wiele wyżej położoną główkę sterową ramy, nie bez przyczyny, takim rowerem często wybieramy się właśnie na długie wyprawy a więc musimy mieć o wiele wygodniejsza pozycję za kierownicą a nie bardziej sportową jak w rowerze szosowym. Dlatego w „ szutrówkach” tak poprowadzono geometrię by bardziej wyprostowywała sylwetkę by nasze ciało mogło znieść nawet bardzo długie ponad kilkusetkilometrowe wyprawy

Geometria pozwalająca zmieścić szersze opony

Często zarzuca się rowerowi typu gravel że jest przerośniętą szosówką . Lecz w rowerze szosowym maksymalne opony jakie możemy umieścić to 700 x 28c. W gravelu geometria ramy została tak stworzona by zmieścić opony nawet do 700x42 c a nawet w skrajnych przypadkach 700 x 50 c. Co pozwala nam stawić nawet bardzo duże opony nawet przy montażu błotników. Należy jednak pamiętać że rower gravelowy to rower przejściowy który pozwala spokojnie i fajnie przejechać drogę asfaltową ale także będzie miał dobre właściwości w terenie. Wiec nie należy zbytnio przesadzać z wielkością opon tak by rower nie stracił na swojej uniwersalności.

Sztywne osie

Sztywne osie w rowerze typu gravel to wręcz standard. Wprowadzono je nie bez przyczyny. Wcześniejsze rozwiązania mocowania na śrubę czy na samozamykacz nie były idealne , szczególnie pod względem utrzymania tej samej pozycji piasty. W rozwiązaniu na sztywne osie pozycja piasty jest zawsze taka sama mimo wielokrotnego wyjmowania i zdejmowania koła co sprawia że raz wyregulowany bardzo dokładnie napęd takim pozostaje. Nie było tak przy wcześniejszych rozwiązaniach. Koło które było zamontowane w innej pozycji nawet o kilka milimetrów zmieniało pozycję kaset, więc kaseta była przesunięta względem pozycji przerzutki tylnej co automatycznie powodowało lekkie rozregulowanie się napędu

Mocowania na bagażniki

Rower typu gravel w odróżnieniu od szosówki różni się wieloma mocowaniami na bagażniki. Nie ma tutaj zaskoczenia. Sama z wielu nazw tego roweru „ rower wyprawowy” wskazuje że rower często będzie jeździł w długie trasy a do tego potrzeba też odpowiedniego ekwipunku . A by załadować odpowiednio duży ekwipunek potrzeba odpowiednich bagażników które wymagają odpowiedniego standardu montażu.

Kierownica baranek do gravela

Rowery typu Gravel różnią się szczególnie kierownicą typu baranek. Nie jest to jednak standardowa kierownica szosowa. Różni się ona znacznie szerokością oraz wysunięciem dolnego chwytu oraz małą wysokością. Wszystkie te cechy sprawiają że kierownica typu baranek która jest w znacznej mierze wykonana do jazdy szosowej dzięki tym ulepszeniu doskonale sprawdza się do jazdy po szutrach i zapewnia stabilność i lekkość kierowania w terenie.

Mocowania na bidony

Standardem w rowerach Gravelowych stało się mocowanie na dwa bidony a nawet często spotykane są trzy mocowania na bidon. Rower gravel to długodystansowiec. A dziwnie i głupio byłoby zatrzymywać się co chwila by uzupełnić płyny. Wymyślono więc by zwiększyć ilość mocowań na bidony.

 

Pliki (1)

  • Na Blog.jpg

    Czym różni się rower gravel od innych rowerów?

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl