Wolnobiegi  Kasety rzędowe

Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

Co to jest kaseta rowerowa?

Kaseta to część dzięki której możliwe jest przeniesienie napędu na tylne koło. Dzięki łańcuchowi który przenosi siłę z korby jest obracana kaseta która jest w tym momencie zablokowana na bębenku dzięki temu koło zostaje wprowadzone w ruch obrotowy. Jak zamocować kasetę? Kaseta w odróżnieniu od wolnobiegu jest wsuwana a nie nakręcana. Co jest bardzo dobrym rozwiązaniem ponieważ uniemożliwia to jej zablokowaniu w mocowaniu. Kasetę mocuje się wsuwając na bębenek piasty poszczególne zębatki korby wraz z podkładkami dystansowymi lub jak to jest rozwiązanie w tańszych kasetach wsuwamy już gotowy moduł kasety. By kaseta była prawidłowo zamocowana trzeba ją przykręcić do bębenka piasty odpowiednim pierścieniem mocującym. Pierścień mocuje się z bardzo dużą siłą dociskowa więc warto by było użyć bardzo dobrego klucza z długą dźwignią najlepiej dynamometrycznego.

Jak dobrać odpowiednią kasetę do naszego roweru?

Dobór odpowiedniej kasety wcale nie musi być taki prosty jak nam by się mogło wydawać. Po pierwsze musimy dobrać kasetę do odpowiedniego bębenka piasty. Mam tu na myśli nie tylko kompatybilność względem systemu mocowania ( campagnolo/shimano/ sram) a także kompatybilność względem rozmiaru bębenka ( inny bębenek będzie pod kastę np. 8 rzędową a inny bębenek będzie pod kastę 12 rzędową )

Z czego są wykonane kasety rowerowe ?

Kasety rowerowe są zazwyczaj wykonane z wytrzymałej stali a te droższe lepszej jakości są zazwyczaj wykonane ze stali niklowanej. Podkładki dystansowe są wykonane z tworzyw sztucznych a pierścień mocujący jest wykonany z różnych materiałów w zależności od producenta i rodzaju kasety ale zazwyczaj jest to stal lub bardzo wytrzymałe aluminium. Waga kaset jest zależna od jakości stali z którego została wykonana kaseta. Czym droższa kaseta to będzie lżejsza ponieważ została wykonana z lepszej jakości stali.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie kasety rowerowej ?

Przy zakupie nowej kasety przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zakres przełożeń. Trzeba go skonfrontować z maksymalną pojemnością naszej przerzutki. Trzeba brać pod uwagę tylko górny zakres naszej przerzutki, dla przykładu, jeżeli największa koronka naszej kasety ma rozmiar 32t a maksymalna pojemność przerzutki to 34 t to znaczy że przerzutka bez problemu obsłuży naszą kasetę a nasza kaseta będzie kompatybilna z naszą przerzutką. Dodatkowo przy doborze kasety należy brać pod uwagę stopniowanie naszej kasety a więc rozmiar naszych koronek zębatki na poszczególnych przełożeniach. O ile dla amatorskich kolarzy może mieć to znaczenie drugorzędne to dla zawansowanego kolarza będzie to bardzo istotna kwestia. W zależności od preferencji będziemy mieli inne upodobania odnośnie stopniowania kasety rowerowej. Niektórzy kolarze szczególnie szosowi będą oczekiwali zwartego stopniowania kasety a wiec niewielkiej różnicy wielkości pomiędzy poszczególnymi koronkami. Kolarze downhill czy MTB zaś odwrotnie . Tutaj różnice pomiędzy poszczególnymi koronkami będą dość znaczące szczególnie w górnym zakresie by zmiana przełożenia dała nam natychmiastową reakcję w postaci zmiękczenia biegu przy np. podjeździe pod górkę .

do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl