Opcje przeglądania
Producent

Widelce Gravelowe   Widelce szosowe

Widelce Torowe

Widelec stalowy szosowy 28 chromowany 1 cal 700c

Widelec stalowy szosowy 28 chromowany 1 cal 700c
Widelec stalowy szosowy 28 chromowany 1 cal 700c

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

261,17 zł

Cena regularna: 266,50 zł

szt.
  • promocja

Widelec stalowy torowy 28 chromowany 1 cal 700c

Widelec stalowy torowy 28 chromowany 1 cal 700c
Widelec stalowy torowy 28 chromowany 1 cal 700c

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

261,17 zł

Cena regularna: 266,50 zł

szt.
  • promocja

Widelec rowerowy jest nieodzowną częścią każdego roweru. Wiele z nich różni się od siebie stylem, materiałem, z którego jest wykonany, ale również innymi komponentami pasującymi do innych cech roweru. Głównymi materiałami jakimi branża rowerowa się posługuje jest aluminium, stal oraz ostatnimi czasy bardzo popularny na świecie i zarazem bardzo wytrzymały carbon. 

Warto jest również zauważyć, że przy próbie montażu widelca rowerowego nie możemy zapomnieć o średnicy rury sterowej, do której chcemy zamontować widelec rowerowy. Wyróżniamy dwie średnice umożliwiające montaż widelca rowerowego. Są to rozmiary 1’ – 25,4mm oraz 1 1/8’ – 28,6mm. W momencie instalacji widelca rowerowego na średnicę 1’ musimy pamiętać, iż widelec ten u nasady jest gwintowany oraz, że do jego mocowania potrzebne są stery klasyczne, skręcane, jednocalowe. W drugim przypadku zaś jest to widelec 1 1/8’, który charakteryzuje się innym typem mocowania sterów. W tym przypadku są to stery typu AHEAD. Koniecznością montażu w tego typu widelcach jest nabicie gwiazdki w środek rury sterowej umożliwiającej zamontowanie górnego kapsla podtrzymującego stery w jednej, doskonałej pozycji.

Najbardziej popularnym montażem kół przednich na świecie jest fabrykacja na tak zwane haki. Drugim, coraz bardziej cenionym sposobem ich instalacji jest sztywna oś, którą najczęściej wykorzystuje się w rowerach typu MTB czy GRAVEL.

Ważną częścią, odpowiadającą za bezpieczeństwo w sposobie użytkowania roweru są hamulce. W widelcach rowerowych wykorzystuje się trzy sposoby ich montażu. Pierwszym z nich jest bardzo znany typ V-BRAKE, aktualnie mniej już używany w produkcji rowerów. Był to sposób wykorzystywany w starszych typach rowerów miejskich. Drugim typem sposobu instalacji hamulców jest Caliper czyli inaczej zaciski szczękowe. Głównie używane w rowerach w stylu Single Speed. W dzisiejszych czasach powszechnie używanym standardem są hamulce tarczowe. 

Widelce szosowe oraz torowe są bardzo zwarte w swej geometrii dzięki czemu możemy zastosować cienkie opony nastawione na konkretny typ użytkowy, natomiast reszta widelców ma mniej zwartą geometrię, co daje nam możliwość montowania opon grubszych, dostosowanych do rodzaju oraz rozmiaru koła.

Dodatkowy rodzaj mocowań na widelcu rowerowym jest skupiony głównie na możliwości montażu, aktualnie rzadko używanej prądnicy rowerowej zasilającej oświetlenie roweru, czyli potocznie mówiąc – dynamo. Drugim, coraz częściej zauważalnym są mocowania w rowerach typu Gravel. Są to miejsca na widelcu rowerowym umożliwiające montowanie przedniego bagażnika rowerowego, dając dodatkowe miejsce bagażu dla samego użytkownika.

do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl