Sztyca podsiodłowa
służąca jako wspornik siodła, która jest umiejscowiona w ramie rowerowej a dokładniej w rurze podsiodłowej .
Dla każdej ramy odpowiada inny rozmiar rury podsiodłowej, dlatego przed zakupem sztycy należy dokładnie sprawdzić wymiary średnicy otworu, do którego będziemy montować dany komponent.
Sztyce charakteryzują się szeroką gamą dostępnych wymiarów. Rozpoczynają się od 25,0 mm do aż 32,0 mm. Nie możemy również zapomnieć o sztycach typu aero ze stylowym zwężeniem przy konstrukcji mocowania siodełka rowerowego oraz aerodynamicznej budowie.
Głównymi materiałami wykorzystywanymi do produkcji tej części jest stal, aluminium czy karbon. Najczęściej stal jest stosowana do rowerów starszego typu, aluminium do rowerów klasycznych, a karbon do konstrukcji nowoczesnych.
Ważnym elementem oraz bardzo istotnym jest sposób mocowania siodełka rowerowego do sztycy.
Najstarszymi wykorzystywanymi konstrukcjami jest montaż na tak zwane jarzmo, które już coraz rzadziej możemy zaobserwować w nowoczesnych produkcjach. Drugim popularniejszym systemem jest mocowanie na jedną śrubę, jak się okazuje jest to bardzo lubiane łączenie dwóch komponentów przez rowerzystów, gdyż jest to stosunkowo tanie rozwiązanie. Ostatnim systemem montażu oraz jak się okazuje najdroższym jest instalacja standardowa na dwie śruby. To rozwiązanie pojawia się często w rowerach z tak zwanej górnej półki.