Klamki Szosowe  Klamki Przełajowe

Klamki V-brake  Klamki Bycze Rogi

Klamki Hydrauliczne  Osłony

Klamka czasowa BLB bycze rogi karbonowa czarna

Klamka czasowa BLB bycze rogi karbonowa czarna
Klamka czasowa BLB bycze rogi karbonowa czarna

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

165,82 zł

Cena regularna: 169,20 zł

szt.
  • promocja

Klamka hamulcowa czasowa BLB bycze rogi karbonowa

Klamka hamulcowa czasowa BLB bycze rogi karbonowa
Klamka hamulcowa czasowa BLB bycze rogi karbonowa

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

165,82 zł

Cena regularna: 169,20 zł

szt.
  • promocja

Klamki hamulcowe BLB przełajowe 22,2 23,8

Klamki hamulcowe BLB przełajowe 22,2 23,8
Klamki hamulcowe BLB przełajowe 22,2 23,8

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

178,36 zł

Cena regularna: 182,00 zł

szt.
  • promocja

Klamki hamulcowe BLB przełajowe Kierownica 31,8

Klamki hamulcowe BLB przełajowe Kierownica 31,8
Klamki hamulcowe BLB przełajowe Kierownica 31,8

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 5 Dni

Cena:

178,36 zł

Cena regularna: 182,00 zł

szt.
  • promocja

Jak wybrać klamki hamulcowe ?

Klamki hamulcowe muszą być przemyślanym wyborem. Chodzi tutaj o to, iż należy dobierać komponenty pod własne oczekiwania, a co za tym idzie – wygoda. Również rodzaj klamek hamulcowych odgrywa duże znaczenie w przeznaczeniu pod konkretny rodzaj roweru jaki posiadamy i użytkujemy. Rodzajów jest kilka.

Rodzaje Klamek Hamulcowych

Możemy wyróżnić takie jak klamki standardowe wykorzystywane w większości typach rowerów (miejskie czy turystyczne). W rowerach typu BMX zaleca się klamki hamulcowe bardzo krótkie, które ze względu na swoją niską masę nie podnoszą masy całkowitej roweru, przez co ‘’oszczędzamy’’ na ciężarze. Rowery szosowe charakteryzują nietypowymi klamkami hamulcowymi. Są one przystosowane tylko i wyłącznie pod kierownice typu ‘’baranek’’ i są ładnie dostosowane do naszych dłoni. Montowana na obłym zagięciu kierownicy pozwala kierującemu używać klamki hamulcowej w pozycji pochylonej do przodu, dzięki czemu nie ma potrzeby cofania się do pozycji prostej. Świetnym zastosowaniem są również klamki hamulcowe instalowane w kierownicach typu bycze rogi. Przystosowana do tego tuleja, która jest zintegrowana z klamką idealnie dopasowuje się do charakteru całej kierownicy. Jaki jest sposób ich montażu? Nic bardziej prostszego! Klamki idealnie integrują się z otworami kierowniczymi po obu stronach dzięki czemu jazda przynosi wiele pozytywnych wrażeń.

Jak działają klamki hamulcowe?

Prawie wszystkie klamki hamulcowe działają na tej samej zasadzie. Pod wpływem naciągu klamki hamulcowej przez nasz palce naciąga się linka, która zaciska szczękę hamulcową. Proste! Jednak również występują systemy hamowania hydraulicznego. Działają one na zasadzie ciśnienia wytwarzanego w momencie nacisku naszej dłoni na klamkę hamulcową, która wypycha dzięki temu tłoczek znajdujący się na tarczy hamulcowej.

Klamkomanetki co to?

Fajnym zastosowaniem 2 in 1 w rowerach szosowych są klamkomanetki, czyli inaczej klamki hamulcowe zintegrowane razem z manetkami zmiany biegów. Hamowanie działa na tej samej zasadzie co w zwykłych rowerach szosowych, natomiast dołożony system manetkowy pod dźwignią klamki pozwala jednocześnie hamować i zmieniać tryb biegu. Jest to ułatwienie, dzięki czemu nie ma konieczności kombinowania z dodatkowymi mocowaniami przerzutek.

Z czego są wykonane klamki hamulcowe ?

Główne materiały do produkcji komponentów to aluminium oraz materiał metalopodobny.

Jak zamontować klamki hamulcowe?

Przy montażu klamek musimy koniecznie zwrócić uwagę czy mocowanie występuje pod standardowe kierownice starego typu 22.2 mm czy pod standardowe nowoczesne 23.88 mm, co pozwoli nam uniknąć problemów z instalacją. Bardzo często wykorzystuje się w klamki, które posiadają system montowania na zawias, dzięki czemu nie musimy martwić się o to, czy damy rady ściągnąć gumowe gripy, jeśli uprzednio je już zamontujemy. Warto również pamiętać, że klamki hamulcowe mechaniczne do montażu potrzebują odpowiednich linek hamulcowych z należytym zakończeniem. Głównie chodzi o odpowiedni kształt walcowatego zakończenia wchodzącego w system zacisku klamki hamulcowej. Natomiast używając klamek szosowych, mocowania te mogą się od siebie różnić i należy przed montażem to sprawdzić.

do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl